Pages

nuffnang

Sunday, February 27, 2011

Kucing bahaya???????

sweetnya kucing ni
Kucing adalah haiwan yang sememangnya comel dan digemari oleh ramai orang. Namun begitu, saya pernah mendapat info dari lectrurer yang mengatakan bahawa ada sejenis kuman pada kucing yang membahayakan kaum wanita.Ia boleh menyebabkan kemandulan. Saya bukanlah tidak menyukai kucing, suka juga kalau yang comel2 belaka tu. Cuma kalau saya dah pegang, saya akan cepat2 cuci tangan. Dan saya sangat risau duduk di sofa or kerusi bila ada kucing dah landing kat situ. 


Apa yang saya tahu, bukanlah bulu kucing itu sendiri yang menyebabkan kemandulan kaum wanita. Sebenarnya, pada haiwan2 berbulu seperti kucing, anjing, tikus dan sebagainya terdapat kuman Toxoplasma yang mudah menular pada manusia.


Pastinya ramai dah tahu bahawa Vagina wanita amatlah sentitif dan amat mudah dijangkiti kuman. Walau diselaputi seluar sekalipun, tidak mustahil kuman mudah berjangkit. Jadi, cuba bayangkan kalau kita tidur dengan kucing, peluk kucing tu atau sebagainya, bagaimana yer??


Cuba anda kaji sebentar, mereka yang membela banyak kucing, ramai tak anak mereka? Saya tahu, bukan semua tetapi majoriti.


Kucing adalah haiwan kesayangan nabi kita. Tidak salah menyayanginya, tetapi pandai2lah jaga kebersihan untuk kebaikan diri. Selepas pegang kucing tu, cucilah tangan sebersihnya. Atau bagi kaum wanita, kurangkan lah tidur dengan kucing. Kita tak nampak kuman dia.


Tetapi, bagi kaum lelaki tak kisah je. Bela lah seberapa banyak pun... Tak ada bahayanya.. 




Renung2 kan.....

6 comments:

TrigYy said...

good2x

PurpleOked said...

yes.. perlu tahu yer. untuk kebaikan diri dan keluarga

myzasuki said...

nice info !
btw i'm cat lover ~

Sylmeena Hamzah said...

Hah? Boleh menyebabkan kemanduluan? Haih, kalau mcm tu tak boleh la nak main2 dgn kucing sgt lg.

PurpleOked said...

boleh tp kena jg kebersihan la. basuh tangan after pegang..

alif haris said...

tq for da nice info :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online