Pages

nuffnang

Saturday, January 29, 2011

MASALAH KULIT KERING

Kulit kering merupakan masalah biasa yang seringkali dihadapi oleh ramai orang, khususnya ketika cuaca dingin dimana udara menjadi kering. Udara kering ini menyebabkan kelembaban kulit menghilang, maka kulit mulalah pecah dan retak-retak. Daerah yang merekah dan retak-retak dapat mengalami iritasi dan terasa gatal. 


Selain tu, aircond juga merupakan salah satu punca bagi masalah ni. Lebih-lebih lagi bagi mereka yang sememangnya bekerja seharian di office. Saya sendiri menghadapi masalah ni. Kulit jadi kering dan kusam. Saya sentiasa memikirkan bagaimana untuk merawat kaki dan tangan yang seringkali kering. Saya pernah cuba lotion nivea tapi tak berkesan juga.


Sehinggalah bulan lepas, saya tekad untuk mencuba lotion yang tak pernah pun perasan sebelum ni. Murah jer RM10.00. Besar pulak tu. Saya beli sebab vitamin E lotion. Pada mulanya macam malas nak pakai. Tapi lama-lama saya dah mula rajin sapu pada kulit kaki,tangan,siku dan lutut.


Dalam masa seminggu dah terasa perubahannya. Kulit saya jadi lembab dan soft jer. Baru lah rasa selesa. Hah, hilang satu masalah. Barulah tak tension. So saya nak kongsi lah lotion ni dengan semua. Manalah tahu anda juga menghadapi masalah sama seperti saya....


Inilah lotion tu


Okey guys, saya sudah, anda bila lagi????  dha dha...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online