Pages

nuffnang

Sunday, January 30, 2011

Tatkala Suria terbenam........

Semalam petang, dalam pukul 6.50 aku nak keluar pergi kedai. Dah nak masuk maghrib tapi tepaksa keluar nak beli ridsect sebab rumah diserang semut. Meman penuh kat rumah dapur. Masa nak masuk kereta kedengaran bunyi riuh kat rumah jiran sebelah. Ada suara kanak2 beberapa orang dan suara lelaki. Tapi tak ingat apa yang mereka bisisngkan...

AKu terus buka pintu keteta dan masuk tanpa menoleh mereka. Bila dah dalam kereta, aku tengok rumah mereka. Subhanallah, keadaan sangat la sunyi. Memang tiada sesiapa pun. Baru aku teringat yang mereka memang tiada di rumah. Huh, berderau darah aku. Aku hilang kata2.. Kebetulan aku sorang. 

Aku reverse kereta. Dan aku ke depan semula. Dua Tiga kali juga sambil mata aku tetap memandang rumah yang memang tertutup rapi tu. 

Suara siapakah itu yer?? Tapi biasalah tu kan. Waktu pun dah nak maghrib.. Terus je rasa sayu......



Wallahualam.....



1 comment:

aliefcmoi said...

senyap saja..jgn di tegur..kalau tegur,,dia kan mnghntui diri anda..seram..hehe.. awk,,jgn lupa dtg blog saya taw..hehe..follow taw..i follow u back..hehe http://aliefcmoi.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online