Pages

nuffnang

Sunday, March 20, 2011

Pagi yang Indah

Pagi ahad ni sangat lah indah. 
Tidak seperti pagi-pagi yang lain. 
Terasa perbezaan suasananya.
Angin pagi yang sejuk membuat aku sedikit menggigil. 

Namun aku tenang begini.
Merenung keluar jendela. 
Menikmati udara segar pagi. 
Kicauan burung memeriahkan suasana.
Mereka seperti berbual bersama.
Oh indahnya pagi ini. 

Syukur aku masih di sini
Bisa berdiri dan bernafas
Menjejak kaki di bumi Allah

Namun kurasa seperti kekurangan sesuatu
Suasana tenang ini tiba-tiba mengingatkan ku sesuatu
Kicauan burung itu mengingatkan ku pada satu tempat
Dingin pagi ini memberiku petunjuk untuk ke tempat itu

Baru ku sedar
Suasana ini sama seperti rumah baru arwah nenekku
Rumah di mana arwah disemadikan
Ya tuhanku, sudah begitu lama aku tidak ke sana

Aku terlalu sibuk dengan urusan harianku
Mengapa tidak aku meluangkan masa menziarahinya
Walau aku tak putus-putus memanjangkan Fatihah buatnya
Namun aku rindu untuk ke sana..






4 comments:

Fadzli Amir said...

Salam kenal....luangkanlah sedikit masa....ziarah juagak bukan hanya di pagi raya....bukan hanya tuk mengingati diorang, tapi tuk menginsafkan diri kita jugak...Kat sini jugak jiwa kita akan tenang....macam kat sini...

http://anakhajiamir.blogspot.com/2009/10/menziarahi-pusara-bonda_19.html

ciknabil-a said...

salam.. bersyukur sbb nenek masih ada lagi dan bersyukur sbb diri masih bernyawa. huhu..

semoga ceria2 selalu. :]

nukilanaffiza... said...

hmmm...n3 yang menginsafkan kita semua...kita harus sedar yang kita akan ke sana juga nanti...semoga kita ditempatkan dalam org2 yang beriman...

PurpleOked said...

amin.. moga kita sentiasa menginsafi diri...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online